תקשורת ופרסומות הן כלי חזק שדרכן ניתן להשפיע רבות בהרבה מתחומי החיים: צרכנות, חדשות, דעת קהל וכו'. יותר מכל עידן אחר בהיסטוריה עידן הפוסט מודרני מתאפיין בצורה חדה בתחום התקשורת והפרסומות בעקבות הטלוויזיה, המדיה, האינטרנט והרשתות החברתיות שנכנסו חזק לחיינו.

האם השיטות החדשות של הפרסומאים, הסגנון ודרכי התעמולה, נבדקו לאור ההלכה, ותואמות הם את דרך המוסר?
הרב בקשי דורון
הרב אליהו בקשי דורון משתף בהגיגיו וסולל אבני דרך סביב שימוש בכלי תקשורת ופרסומות באופן מושכל אמין ונכון.
הרב אליהו בקשי דורון היה הראשון לציון בין השנים תשנ"ג-תשס"ג (1993-2003).
המאמר התפרסם בספרו שו"ת בנין אב חלק ב' סימן עז.
תקציר:
- מבאר מאמר חכמים "האמת תהא נעדרת".
- מחשבת האדם מהונדסת על ידי התקשורת.
- תעמולה ופרסומת כגורם ההצלחה.
- השפעתם על היהדות.
- שיטת הפרסומאים בעיני ההלכה.
1. הפרסומת אינה זרה לרוח היהדות ואינה סותרת את ההצנע לכת.
2. יש להשתדל שהתעמולה והפרסומת יעשו לפחות במסגר ההלכה, מבלי שקרים וגוזמאות, גם שהמטרה קדושה.
3. מותר ואף מצוה לפרסם עושי מצוה.
4. וכן מותר להשתמש בדרכים שונות על מנת לעודד ולדרבן לעשיית מצוות ומעשים טובים.
קישורים:
הרב אליהו בקשי דורון באתר ויקיפדיה.
שו"ת בנין אב ח"ב באתר hebrewbooks.
מקורות נוספים:
הרב אלירן זוהר, "ביקורת וסקרים", תשפ"ד (2024).
לקריאות והרחבות נוספות: