מעמדם של בני מנשה

שאלת מעמדם של בני מנשה נידונה כבר לפני 40 שנה כאשר החלו לעלות ארצה מהודו אנשים המייחסים עצמם לבני מנשה וקולטים אותם לעם ישראל. כחלק מקליטתם בארץ וליהדות הם עושים גיור ומזדהים עם הקהילה הדתית ברחבי הארץ. לפני כ- 15 שנה פנו אל הרשל"צ, הרב אליהו בקשי דורון, מלשכת הרווחה בכדי שיפסוק על מעמדו של ילד שאמו ואביו מבני מנשה רק שאמו של הילד הייתה רווקה שקיימה יחסים עם גיסה שהיה נשוי לאחותה כדת משה וישראל לאחר שעשו גיור כאן בארץ ומבגידה זו נולד הילד.

על מנת לקבוע את מעמדו של הילד, האם מותר להתחתן או לא, נזקק הרב בקשי דורון לדון במעמדם של בני מנשה ולקבוע לפי זה את מעמדו של הנולד.

הימים בהם נשאל הרב בקשי בשאלה היו בהם הרשל"צ היה הרב שלמה עמאר ודן יחד עמו בסוגיה.

הרב אליהו בקשי דורון היה הראשון לציון והרב הראשי לישראל בשנים 1993–2003.

המאמר התפרסם בספרו שו"ת בנין אב חלק ה' סימן עו.

תקציר:

  1. פתיחה.
  2. בני מנשה יש להם דין גרים.
  3. מחלוקת הפוסקים אם בערוה מדרבנן הולד הנולד יאסר כממזר מדרבנן.
  4. דברי הרמב"ם כדן גדר בערוה דרבנן.

קישורים:

שו"ת בנין אב ח"ה באתר hebrewbooks.

מקורות נוספים:

שתפו ברשתות החברתיות

יש לכם מה להוסיף בנושא? נשמח שתשלחו אלינו

ביקורת פנימית לאור היהדות

ביקורת פנימית היא פעילות המתבצעת על ידי מבקר פנימי בארגון ציבורי. האם נוכל למצוא קוים מנחים בספרות היהדות להתפתחות זו?

קרא עוד »
דילוג לתוכן