פתרונות טכנולוגים להפחתת תאונות הולכי רגל

תאונות הולכי רגל הנם רק חלק ממקרי תאונות הדרכים המתרחשות מדיי שנה. בכל שנה מפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד) דו"ח שנתי בו מתפרסמים נתוני הנהרגים בתאונות בדרכים על ידי גורמים שונים בשנת הדו"ח ומגמות ביחס לשנים קודמות. כך לדוגמה התפרסם בשנת 2020:

נהרגו 302 בני אדם בתאונות דרכים, 53 הרוגים פחות משנה שעברה, מה שמשקף ירידה של 15% משנת 2019.

ובשנת 2021 סיכום השנה:

ב-2021 נהרגו 361 בני אדם ב-333 תאונות קטלניות, לעומת 326 הרוגים ב-288 תאונות קטלניות בממוצע השנים 2018-2020. מספר ההרוגים הגבוה מהווה עליה של כ-11% במספר ההרוגים ועליה של כ-16% במספר התאונות הקטלניות השנה ביחס לממוצע השנים 2018-2020.

מגמת הרשות היא למצוא פתרונות בכדי להפחית את התאונות ומספר ההרוגים והפצועים מדיי שנה. פיתוחים מעניינים של מערכות טכנולוגיות נסובים סביב נושא זה כאשר לכולם מגמת התייעלות לצמצום התאונות. על אחת מהטכנולוגיות שבקשו לקדם בכדי להפחית את תאונות הולכי רגל תקראו במאמר זה בו מתכתבים הרב וראש מכון מדעי טכנולוגי להלכה, הרב לוי יצחק הלפרין עם הרשל"צ הרב אליהו בקשי דורון.

הרב אליהו בקשי דורון היה הראשון לציון והרב הראשי לישראל בשנים 1993–2003.

המאמר התפרסם בספרו שו"ת בנין אב חלק ד' סימן יז.


קישורים:

הרב אליהו בקשי דורון באתר ויקיפדיה.

שו"ת בנין אב ח"ד באתר hebrewbooks.

סיכום שנת 2021, רלב"ד, באתר gov.

מקורות נוספים:

לקריאות והרחבות נוספות:

שתפו ברשתות החברתיות

יש לכם מה להוסיף בנושא? נשמח שתשלחו אלינו

דילוג לתוכן