האם ידעתם שבמדינת ישראל מתקיים ציד ספורטיבי, כלומר ציד רק לשם הספורט? מהי עמדת היהדות כלפי ציד בעלי חיים לשם הנאה וספורט. סוגיה זו מביאה אותנו לדון בהיבטי היהדות בכמה תחומים: התנהגותית; אקולוגית; צער בעלי חיים ואיסור בל תשחית.
ציד בעלי חיים הנו נחלת תרבותם של מדינות, מנהיגים ותרבויות שונות בעולם. ניתן למצוא בספרות הסוקרת את תרבויות העבר ולאו דווקא ימי קדם על ציד לשם התמקצעות בכלי נשק, התמקצעות בצלפות, שעשועי מלכים, ציד לשם מסחר ועוד דוגמאות המלמדות אותנו על תרבות בני האדם ותרבות הציד בעולם. ברם, מאז העת החדשה החלו ניצני ההתנגדות לתרבות זו ואט אט התגבשו בעידן המודרני לאסור נוהג זה בחוק בהרבה מדינות. גם במדינת ישראל בשנת 2011 יצא לדרך ניסיון ראשון על ידי רשות הטבע והגנים והמשרד להגנת הסביבה שביקשו לערוך תיקון רחב ומקיף לחוק הגנת חית בר הכולל בתוכו להפסיק ולאסור ציד ספורטיבי במדינת ישראל. הניסיון לא צלח והתוכנית כמעט נגנזה. לפני כשנתיים, בשנת 2020, הוקם קמפיין ביוזמת החברה להגנת הטבע, תנו לחיות לחיות ואנימלס, המבקש שוב להפסיק את הציד הספורטיבי בישראל. הם הקימו אתר לשיתוף הציבור ליצור עצומה בכדי להעביר חוק האוסר על ציד לשם ספורט בישראל.
בעלי הקמפיין הצליחו לגייס אליהם חברי כנסת כמיקי חיימוביץ' (כחול לבן) וקטי שטרית (הליכוד) ועוד כ- 17 חברי כנסת חלקם היו בקואליציה וחלקם היו מהאופוזיציה והגישו באוגוסט 2020 את הצעת החוק, שמטרתה ביטול הציד "הספורטיבי" בישראל והחמרת הענישה על ציד בלתי חוקי. הצעת החוק טרם עברה ועדיין לא נעשה שום תיקון בחוק הקיים המתיר ציד ספורטיבי בעונת הציד.
המכון ביקש לברר מהי עמדת היהדות בנושא לשם כך פרסם המכון שבבים של היבטים מתוך הספרות היהודית לדורותיה במאמר שהתפרסם זה עתה מאת יו"ר המכון הרב אלירן זוהר.