אימוץ ילדים וגדר ההתחייבות

הליך אימוץ ילדים כיום נוהג בהרבה מאד מדינות בעולם ועל ידי מגוון רחב של אוכלוסייה המבקשת לגדל ילדים בביתם למרות שהם אינם ילדיהם הביולוגיים. הדרישה לאימוץ נובעת מסיבות שונות. בהליך האימוץ ישנם נושאים משפטיים על חזקתו של הילד וטיפולו, וכך גם כן בתחומי ההלכה ישנם נושאים בהם צריכים לתת את הדעת הן בהליך והן בגידול הילד. האם התורה בעד לאמץ ילדים? מהם השיקולים ההלכתיים סביב נושא זה?

לפניכם מאמר החוקר מהו גדר ההתחייבות של המאמץ כלפי אימוץ ילדים ומציע כיצד צריכים לערוך את התחייבות זו לפי ההלכה בכדי שיחולו חובות המאמץ כלפי המאומץ.

כותב המאמר הנו הרב ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת "עטרת ישראל" במודיעין עילית, חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה וחבר נשיאות ועד הישיבות ומפעל הש"ס.

המאמר התפרסם ב'נועם', במה לבירור בעיות בהלכה, ח"ד תשכ"א (1961).

תקציר:

  1. פתיחה.
  2. הצגת בעיה.
  3. שיטת רש"י.
  4. סיכום שיטת רש"י.
  5. שיטת שאר ראשונים.
  6. סיכום שיטתם.
  7. שיטת הרמב"ם.
  8. סיכום שיטת הרמב"ם.
  9. סיכום ומסקנה הלכה למעשה.

קישורים:

'נועם', ספר רביעי באתר hebrewbooks.

מקורות נוספים:

הרב אליהו בקשי דורון, "שיתוף פעולה שהביא להכרעת מעמדו של תינוק מאומץ", תשמ"ז (1987).

הרב אברהם עקיבא רודנר, "אימוץ ילדים לאור ההלכה", תשכ"א (1961).

הרב משה פינדלינג, "אימוץ ילדים", תשכ"א (1961).

שתפו ברשתות החברתיות

יש לכם מה להוסיף בנושא? נשמח שתשלחו אלינו

דילוג לתוכן